Chowrasta DOWNLOAD FULL MOVIE SINOPSIS

Chowrasta DOWNLOAD FULL MOVIE SINOPSIS ok? Berikut merupakan sinopsis filem SINARAN yang akan di tayangkan pada  3 Disember 2015. Chowrasta the movie download merupakan satu filem Aksi yang dinantikan oleh semua rakyat malaysia khususnya remaja perempuan. Kami akan sediakan link Chowrasta full movie download.

chowrasta-download-full-movie

Sinopsis Filem Chowrasta 

Filem Chowrasta ini mengisahkan perjuangan mengubah destini seorang anak Melayu bernama Hamid yang lahir di dalam kemiskinan. Peluang pekerjaan yang terhad, tahap pendidikan anak Melayu yang rendah dan negara yang menghadapi bahang 13 Mei 1969 menyebabkan manusia berjuang untuk mendapatkan sesuap nasi walaupun terpaksa meminta-minta.

Kemiskinan mengajar Hamid untuk memperbaiki diri, bercita-cita tinggi, membakar jiwa dan semangat sehingga menjadi salah seorang anak bangsa yang berjaya.

Beliau yang berjaya merempuh onak dan duri akhirnya berjaya membawa diri dan keluarganya keluar dari kepompong kemiskinan. Sejak itu, beliau tekad untuk membantu mencorak dan memartabatkan destini anak bangsa menerusi Universiti Teknologi MARA (UiTM).

Kisah suka duka, pengorbanan, cita-cita, kecekalan, kepercayaan, rintangan, ketegasan, perjuangan, semangat dan kejayaan ini diharapkan menjadi panduan, harapan dan pembakar semangat dalam melahirkan Anak Bangsa ke arah pembangunan diri, ilmu pengetahuan, memajukan masyarakat, cintakan budaya danbangsa serta cintakan negara.

Saksikan filem inspirasi dari kisah benar yang dibintangi oleh Rosyam Noor, Nora Danish, Chem Amar, Fauzi Nawawi, Wan Hanafi Su, Risteena Munim dan Safiah Hanifah.

Tiket tayangan berharga RM10 boleh didapati di Fakulti Filem, Teater dan Animasi. Untuk maklumat lanjut sila layari laman sosial Malam Tayangan Promosi Filem “Chowrasta”

Berikut merupakan info mengenai filem Chowrasta :-

Tarikh Tayangan : 3 Disember 2015
Genre : Aksi
Pengarah : A.Razak Mohaideen
Pelakon : Chem Ammar, Nora Danish, Rosyam Noor,
Fauzi Nawawi, Risteena Munim, Safia Hanifah

FULL VIDEO Chowrasta 

0 comment... add one now

Jika Terdapat sebarang persoalan, Sila komen :)